maanantai 2. huhtikuuta 2012

Neulemekko ja tunnustus!

Taloprojektit sikseen, nyt pääsen vaihtelun vuoksi esittelemään jotain muutakin rakkaudella tehtyä. Olen kärsinyt todella kipeistä käsistä, joten neulominen on täytynyt jättää vähäiseksi. Voitte siis kuvitella että jätän neulomisen vähemmälle vain kun se on oikeasti tehtävä. Tämän mekon olen kuitenkin jo jonkin aikaa sitten saanut valmiiksi ja eilen vihdoin sain pääteltyä langat. Luulin, että koska mekko tehdään yhtenä kappaleena eikä ole tarvetta yhdistää kappaleita, olisi mekon viimeistely tapahtunut joutuisasti. Vaan yhtä kauan siihen meni että sain otettua itseäni niskasta kiinni ja pääteltyä langat. Vielä on mekon kostutus (ja muotoilu) tekemättä, mutta kuvia tässä jo valmiista mekosta.


Kyseessä siis Pikkuapila (Ravelryn mallin tiedot täältä ja minun tekemän mekon tiedot täältä), lankana Dropsin Nepal, puikot 5 ja tehty koko oli 2-3 vuotta. Kokeilin mekkoa 2,5 vuoden ikäiselle (pitkälle) tytölle ja näytti todella hassulta. Vähintäänkin aivan liian lyhyt ja ehkä vähän tiukka muutenkin. Niin ja todettakoon tässä vaiheessa että itse asiassa tämä mallihan on tunika, vaikka olen puhunut koko ajan mekosta. Siis liian lyhyt jopa tunikaksi, ainakin minun mielestäni. Mutta hyvin istuu päälle meidän 9 kuukauden ikäiselle neitokaiselle! Ja pituus taitaa olla aika sopiva, pystyy neiti kuitenkin konttaamaan vaivattomasti.





Lopputulokseen olen tyytyväinen! Ehkä muutaman hetken olen miettinyt onko tämä näillä värivalinnoilla liian jussipaidan oloinen, mutta ehkä ei?

Sitten se tunnustus. Sain siis tunnustuksen Ihanan elämän Mustikalta. Kiitos!


Tunnustus on tarkoitus jakaa eteenpäin viidelle kauniille blogille, joilla on alle 200 lukijaa. Minun tunnustukseni lähtee nyt seuraaville blogeille:

7 kommenttia:

  1. Siis tuo mekko on tosi hieno :) ja näyttää mallikin tykkäävän ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuntui kelpaavan, käyttöön taitaa tulla heti :)

      Poista
  2. Hei Tiina !!!

    Ihana mekko ja näyttää olevan mieleinen, suloinen tyttö !!!

    Kiitos Tunnustuksesta se tuli yllätyksenä <3

    T Nina =o)

    VastaaPoista
  3. Suloinen ja nätti mekko!
    Käsityöt kiinnostaa, jään seuraamaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa! :) Nyt on käsityöt jääneet vähän vähemmälle ja remontti vienyt huomion, mutta luvassa varmasti lisää neuleita ja muuta!

      Poista
  4. Ihana, eikä tullut kyllä jussipaidat mieleenkään. Neulemekko hakusanalla tänne tupsahdin, kun näihin olen nyt hurahtanut..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä ohje oli aivan ihana tehdä (ei pelkästään lopputulos, vaan myös se tekeminen). Suosittelen muitakin Kaikki lähti lapasesta -kirjan neuleita, on loppuun asti mietitty ohjeet ja tekeminen menee sujuvasti!

      Poista